28 November, 2009

Birthday Adam

Semalam birthday Adam...diraikan kat Tampin. Adam begitu seronok. Semalam pun dia bangun awal lagi,siap tanya lambat lagi ke siang? nak mandi dan pakai baju raya. Sedar tak sedar yang Adam dah semakin membesar.Begitu cepat masa berlalu.
Wani pun dah semakin petah berbicara. Ada saja setiap patah yang keluar daripada mulut dia tu yang akan mencuit hati aku dan mama. Kadang-kala mulutnya macam orang tua. Adik Ryan pula dah pandai panjat tangga. Tengok-tengok dah ada kat tingkat atas. Itulah telatah permata hati aku dan mama. Nanti aku akan masukkan gambar adam masa hari penyampaian hadiah Tadika Adam masa hari tu.
Mama macam biasalah,begitu sibuk dengan tugas-tugasnya kat pejabat. Kadang tu masa hujung minggu pun telefon mama masih berbunyi lagi...kerja la,apa lagi. Kasihan kat mama,kan? balik rumah pula nak kena layan karenah putera puteri tersayang pula,termasuk aku la tu. hahaha...
Raya aidil Adha ni kami sekeluarga berhari raya kat Tampin. Kalau ikut turn patutnya raya kat Kelantan,tapi aku tak kisah pun. Lagi pun sana tengah banjir. Ada masa nanti boleh balik sana nanti.
Sekolah pun dah mula bercuti. Kerja tahun ni pun masih banyak yang belum diselesaikan. Nampaknya aku akan tetap berada di sekolah. Lagipun aku memang tak ada buat apa pun. Cuti-cuti ni tugas utama aku ialah menghantar dan menjemput mama kerja je lah. Baik aku pergi sekolah,boleh tengok mana-mana kerja yang belum sempurna.

Tiada ulasan: