19 November, 2009

salam

Assalamualaikum semua...dah lama aku tidak menulis dalam ruangan ini. Asyik masuk gambar je...idea tu ada tetapi tiada masa dan kekuatan untuk menulis. Sebelum terlupa aku nak ucapkan selamat hari lahir kepada kawan baik aku En.Samadalkhir Alias. Beliau mendapat hadiah yang cukup bermakna iaitu cahaya mata tersayang yang selamat dilahirkan pada 9 November lalu. Tahniah Mad dan CT...Insyaallah,ada masa aku pergi menziarah.
Kebelakangan ini aku cukup sibuk...sibuk sangat. Sibuk memikirkan tentang perancangan hidup. Dalam melalui kehidupan ini,bermacam peristiwa yang aku tempuhi. Semua itu pengalaman yang cukup berharga.
Aku juga berkesempatan unutk menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia baru-baru ini. Aku ke stadium pada pukul 2 petang...hahaha,mama cakap aku nak pergi berjuang. Suasana di sana sungguh meriah dengan puluhan ribu penyokong Kelantan. Cuma nasib tidak menyebelahi pasukan Kelantan apabila tewas 3-1 kepada Negeri Sembilan...aku pada malam tu balik awal. Gol kedua Hairuddin Omar aku dah bergegas pulang. Sesampainya di rumah,mama dah siap pakai jersi Negeri Sembilan...haha,sabar je. Sebelum ke stadium,mama dah suruh aku bawa jersi Negeri Sembilan...takpe... Balik Tampin lagilah kena kutuk dengan keluarga mertua aku. Kakak ipar aku siap cakap yang aku membakar kerusi...hahaha...Tahun depan ada lagi..
Aku juga menyambut hari lahir aku yang ke 33 pada awal bulan ini. Tiada apa yang menarik,cuma wish daripada mama je...bukan masa untuk aku bergembira lagi kerana banyak impian aku yang belum terlaksana. Cuma rasa macam terlalu penat untuk mencapainya. Betullah kata orang-orang tua,setiap kejayaan itu memerlukan usaha yang gigih dan pengorbanan...insyaallah kejayaan tetap milik aku,cuma masa je aku tidak tahu bila...
Politik? Biarlah dulu....bukan tidak berminat,cuma biarlah dulu. Memerhati dari jauh je. Perjuangan tetap diteruskan...

Tiada ulasan: