12 September, 2009

Dalam kesibukan ini...

Assalamualaikum semua... Agak lama aku tidak meluangkan masa untuk mencoretkan tentang apa yang berlaku pada aku semenjak kebelakangan ini. Bukannya apa,masa dan kekurangan kesempatan untuk aku mencatatkan sesuatu. Kalau nak diikutkan banyak perkara yang berlaku pada aku dalam tempoh hampir tiga minggu ini.
Sedar tak sedar sudah masuk hari yang ke 22 kita semua menjalani ibadah puasa...maknanya tak lama lagi kita akan berhari raya. Hmmm...tahun ini aku berhari raya kat Tampin dulu...Mungkin raya yang kedua atau ketiga baru pulang ke Kelantan. Aku juga tidak berkesempatan untuk pulang ke Kelantan untuk berpuasa bersama cik. Maaf. Semoga pengorbanan yang aku lakukan ini mendapat rahmatnya...Entahlah,susah untuk aku jelaskan...
Puasa tahun ini juga aku rasakan macam kurang sedikit tumpuan aku dalam hal ibadah ini. Aku rasakan macam aku penat sangat... Cuma aku berpuas hati apabila aku sempat berterawih dengan mama kat masjid. Maklumlah semenjak berkahwin,inilah pertama kali kami berpeluang menunaikan ibadah ini...Anak-anak? Bibik la yang jaga.
Sekolah? Tiada apa yang menarik cuma di bawah guru besar yang baru ini lebih fleksibel rasanya. Mungkin disebabkan pengalaman dan budi bicara beliau menjadikan corak pentadbirannya lebih disenangi. Pengalaman baru bagi kami semua...yang pasti aku akan tetap memberikan sokongan padu kepada barisan pentadbir.
Dalam situasi sekarang aku mungkin sudah dapat menyesuaikan diri tanpa kawan-kawan aku yang hebat dulu. Cuma sekali sekala aku mungkin menhubungi mereka,untuk minum dan bergelak ketawa. Macam baru-baru ini,aku ke Gombak untuk minum debgan Pudin. Dah lama aku tak jumpa beliau. Tiada apa cuma rasa macam dah terlalu lama aku tidak duduk semeja bersama kawan-kawan. Sebelum puasa hari tu pun aku sempat minum bersama Jai dan Israq kat Tesco Kajang. Kawan-kawan yang lain? Entahlah...ada masa aku akan menghubungi mereka. Masing-masing sibuk dengan tugas harian dan kehidupan mereka. Sesekali aku akan minum juga dengan Khalid,M.A di Hospital Ampang...
Mama juga hairan dengan aku kerana dua tiga minggu ni aku kerap keluar minum sehingga balik ke rumah pada pukul 2 atau 3 pagi...hahaha. Itulah caranya aku melepaskan kebosanan aku. Mungkin juga berkaitan peningkatan umur...kata kawan-kawan aku la. Macam krisis usia. Ada ke? Yang pasti aku memang tidak suka terperap lama-lama kat rumah tanpa melakukan sesuatu...Sebelum ini aku dikelilingi oleh penuh dengan kawan-kawan...
Sekarang aku banyak menghabiskan dengan membaca buku-buku yang berunsur ilmiah dan motivasi. Saja,untuk penuhkan masa aku. Aku juaga masih belum mencapai matlamat aku dalam bidang perguruan ini. Insyaallah...aku akan mencapainya,cuma mungkin bukan dalam jangka masa terdekat. Hanya diri kita yang mengetahui apa yang sebenarnya kita inginkan. Diri kita juga yang mengetahui sejauh mana kemampuan diri kita kerana tidak mungkin kita dapat menipu diri sendiri...

Tiada ulasan: