08 Mac, 2010

nak tergelak...

Aku cuma terfikir tentang sikap sesetengah manusia dalam masyarakat kita ini. Rupanya banyak jenis manusia yang ada di sekeliling kita. Aku tidak pernah peduli tentang itu semua sebelum ini. aku hanya memerhatikan sahaja setiap tingkah laku mereka ini.
Cuma kebelakangan ini sahaja aku merasakan mereka ini ada kaitan dengan 'laluan' hidup aku. Dalam aku menuju destinasi hidup aku,mereka-mereka ini,iaitu jenis-jenis manusia tadi cuba untuk 'terlibat' dalam kembara hidup aku....aku tertanya-tanya sendirian,siapakah mereka ini? Apakah motif mereka cuba untuk menyelinap masuk dalam kotak pemikiran aku? Adakah mereka berhak untuk memikirkan tentang aku? Apakah yang mereka dapat ketika cuba untuk mengisi kembara hidup aku?
Itulah lumrah kehidupan ini. Kita hidup dalam satu masyarakat yang sentiasa dilinkungi dengan pelbagai jenis 'cobaan'. Cuma kita kenal pasti adakah ianya 'cobaan' yang membina,mematangkan atau 'cobaan' yang akan membawa kita ke arah kehancuran.
Sejujurnya,aku tidak menyangka akan terlibat dengan manusia yang pelbagai jenis dan ragam ini. Mungkin sebelum ini aku sentiasa dikelilingi oleh orang-orang yang jujur dan ikhlas.... aku kata mungkin,dalam hati siapa tahukan? Ingatan ini sentiasa dalam hati aku....KADANGKALA ORANG YANG MEMBANTU KITA,BAIK DENGAN KITA,SENTIASA BERSAMA KITA belum PASTI MAHU MELIHAT KITA BERJAYA....mungkin MEREKA INI SENTIASA MENDAMPINGI KITA UNTUK MEMASTIKAN KITA AKAN JATUH 'TERSUNGKUR'...
atau adakah aku sekarang ini terlalu curiga dengan persekitaran???? hahahahaha.....pengalaman..............,mungkin yang menjadikan aku sebegini...

1 ulasan:

mama berkata...

pandai-pandai lah memilih kawan..