26 November, 2008

kisah di sebalik lagu

hem...menarik juga topik mama tu.lg winter sonata tu memang sy tak simpan dlm phone pun,yg ada lg sonata,hazami je.dulu cukup susah nak dptkan lg tu...memang sy ada banyak sejarah.semua mama tahu.satu pun saya tak sembunyikan daripada mama.senang sikit,takde perasaan bersalah nanti.tapi itu adalah tinggalan sejarah yang hanya menjadi antara beberapa babak dalam hidup.bukan semua yang kekal dalam ingatan pun.bukan tidakmenghargai mereka-mereka itu cuma bukan satu keperluan kerana ruang yang ada cukup untuk mama dan anak-anak.memang kadang kala sejarah itu penting tetapi berbaloikah?apa yang mama buat untuk aku cukup bernilai,rasa macam tak terbalas.dan sejujurnya aku tidak pernah terlintas di hati ini untuk menduakannya.bagi aku cukuplah pengalaman aku yang terdahulu.pengalaman-pengalaman terebut sudah cukup bagi aku untuk dijadikan pedoman hidup.aku terlalu bahagia dengan kehidupan sekarang...alhamdulillah...
memang diakui ada sejarah tersebut memberikan impak yang besar pada aku tetapi aku cukup menghormati mama lebih daripada segala-galanya.mama tahu maksud ayahkan?ada sejarah tersebut tidak akan aku lupakan,kerana itulah pengalaman yang paling bernilai bagi aku.tapi untuk dan demi mama,apa sahaja...insyaallah mama...

hari ni pun aku pergi sekolah,siapkan apa yang patut.abai je yang ada kat sekolah selain pentadbir.rileks juga buat kerja sorang-sorang ni.sunyi?memang la tapi takpe,akan jadi kebiasaan nanti...cuma aku terasa macam baru-baru posting dulu.kena biasakan diri kembali...macam mana agakna suasana sekolah tahun depan,kan?saje je terfikir...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ayah jgn rasa apa2.. diaorg tanya pasal lagu.. so mama jwb la...mama tak ade curiga pada ayah pun.. mama tau ayah mcm mana.. mama pun minta maaf pd ayah.. cuma bila diaorg tanya petua nak lupa perkara lama mcm mana.. mama tau ayah je yg bleh jwb tu.. sebab semua perkara lama mama dah lama mama lupakan.. mama cuma ada ayah dan ayah dan ayah dan anak2.. dan hidup kita.. mama cintakan ayah...