08 September, 2008

di bulan puasa

assalamualaikum....hari ni dah 8 hari kita berpuasa.minggu ni aku ngan family balik tampin.sempat la terawih kat sana.adam sungguh seronok dpt balik sana.maklumlah pertama puasa hari tu aku balik kelantan.adam ngan wani syok je kat kg.adam sampaikan aku ngan mama keluar tampin pun taknak ikut....adam ni lg satu cukup bijak.telatahnya memang menghiburkan.adik wani pun satu,suka usik abangnya.wani cukup suka ambil mainan abangnya,pastu mulalah dia lari kat aku atau mamanya.....adam pun dah pandai macam2,spt kemas mainan dia,tolong aku ambil mcm2 dan bnyk lagi lah....masa kat kelantan hari tu siap taknak ikut aku balik kl tu.seronok sangat kat rumah cik long dia....
tentang isu yg dbincangkan kat ruangan chat sebelah ni,terpulang pada individu itu.memang setiap kita ada membuat silap cuma yang penting kehendak untuk berubah tu.....sebabnya senang sahaja iaitu tiada sesiapa yang ingin melihat orang lain derita walaupun mungkin ada setengah2 tindakan yg dilakukan membuatkan mereka2 itu menderita.paling penting niat kita.....nak berubah ke tak?kadang kala apa yg telah ditetapkan oleh tuhan itu adalah yg terbaik buat kita dalam kehidupan ini.setiap apa yang berlaku ada hikmahya....cuma masa yang menentukan untuk kita menyedari hikmah yg akan kita perolehi nanti......renungkanlah.

Tiada ulasan: