28 April, 2009

PERLAWANAN AKHIR PIALA FA 2009

Assalamualaikum,hah.....penat aku rasakan sepanjang minggu lepas. Dah habis 'final' piala FA ni senang sikit aku rasakan. Maklumlah,penyokong setia katakan. Kalut tolong kengkawan. Ada yang nak jersi la,tiket la. Takpe,yang penting kawan-kawan tu.
Masa perlawanan akhir tu,aku keluar rumah pukul 2.30 petang lagi. Penyokong-penyokong dari Dewan FC sampai pukul 9 pagi lagi kat Bukit Jalil. Kat sana aku dapat lihat bagaimana meriahnya penyokong-penyokong Kelantan. Bermacam -macam gelagat yang dapat aku saksikan. Ramai juga budak-budak Machang yang turun. Boleh dikatakan budak-budak bola semuanya turun. Bak kata Jai lah,rasakan pasukan sendiri masuk 'final'. Betul juga tu,sepanjang aku kat sini,inilah pertama kali aku raskan memberikan sokongan pada pasukan negeri sendiri. Kalau tidak ikut kawan-kawan je.
Tetapi nasib tidak menyebelahi Kelantan. Selangor berjaya juga memenangi perlawanan ini walaupun mendahului pada masa tambahan. Habis je perlawanan aku terus balik. Taknak tersangkut dalam kesesakan lalu lintas. Masa ni lah mesej dan panggilan daripada kawan-kawan masuk. Semuanya aku biarkan. 'NO COMMENT' jawabku. Hahahahaha.....
Yang pastinya aku tetap menyokong pasukan bola sepak Kelantan...Perjuangan masih panjang.Masih ada lagi Piala Malaysia dan persaingan untuk kejuaraan Liga Super. Insyaallah,aku akan tetap hadir ke Stadium Nasional Bukit Jalil dan kawasan sekitar untuk memberikan sokongan. Aku akan buktikan bahawa kami adalah penyokong yang berdisiplin dan bermaruah. Terima kasih untuk Tan Sri Annuar Musa yang berjaya membawa angin perubahan dalam iklim bolas epak Kelantan,walaupun terdapat bendera parti politik 'hijau bulan' yang 'menerangi' stadium pada malam itu...aku tetap 'gomo kelate gomo'.

Tiada ulasan: