28 April, 2009

Anak-anak aku

Maaf.....sibuk sangat dengan bola sampaikan masa bersama anak-anak hampir terbabas. Nasib baik lah mama faham. Kena pula Abang Adam demam,adik Wani pun demam.siap batuk-batuk lagi. Dah pergi klinik pun. Hari ini aku bawa Rayyan pula pergi klinik. Dia pun dah demam juga. Adam pula sekarang dah pandai gaduh dengan adik Wani. Adik Wani walaupun kecil suka juga menyakat abangnya. Sampai bising la mamanya. Maklumlah,kalu dah main sama-sama lepas tu mesti gaduh. Tapi kejap je,main balik pastu berebut mainan lagi. Hahaha...tu yang membuatkan aku dengan mama terhibur. Penat memang lah penat. Cuma apa yang aku nampak Adam Dengan Hawani ni bijak. Adam tak habis-habis dengan soalan-soalan dia. Apa sahaj yang dia nampak,tak kira kat televisyen atau mana-mana mesti dia akan tanya aku atau mamanya. Adik Wani pun sama. Lagi satu Hawani ni suka ikut apa yang abangnya buat. Minggu lepas Adam tanya soalan ini, "Kenapa ayah kahwin dengan mama?"...macam mana nak jawab tu. Hari ini pula dia tanya tentang gambar manusia yang penuh dengan tulang dan saraf. Jenuh jugalah aku nak menjawabnya. lepas satu-satu soalannya. Nasib baiklah aku dengan mama tak kisah. Sentiasa bersedia untuk menjawabnya. Cuma Adam dah hampir dua minggu cuti persekolahannya. Ada juga aku pergi tanya kat tadika kat kawasan perumahan aku ni tetapi tengok pada persekitarannya macam tak best je. Kasihan juga pada Adam,dia pula seronok dan suka pergi sekolah.
Esok kat sekolah ada Kursus Kepimpinan Pengawas dan Pengawas PSS. Sibuk sikit maklumlah aku guru disiplin dan pengawas jadi aku lah yang kena mengetuai program ini. Macam hari ini aku sibuk sangat sampaikan kawan-kawan sekerja hairan. Selalunya aku 'cool' je. Hari ini sampai berpeluh la. Biasalah dah kena 'push' dengan bos. Tapi aku 'respect' kat bos aku. Hari ini beliau banyak mengajar dan membimbing aku . Thanks bos. Bos? Siapa tu? Aku punya GB lah. Kawan-kawan aku juga banyak membantu. Thanks bro...
Yang paling penting insyaallah aku balik kampung malam esok. Hari Khamis aku cuti tetapi borang cuti tak isi lagi. Esok aku isi,lepas habis program aku esok.....BALIK KAMPUNG LALALALLALALALA....

Tiada ulasan: