11 Julai, 2009

Abang Adam,puzzle dan kerja sekolahnya

Inilah 'puzzle' Transformer Adam. Adam boleh siapkan sendiri 'puzzle' ni. Itupun dah ada yang hilang. 'Puzzle' ni ada kat KL. Aku bawanya balik Tampin minggu ni. Apabila Adam dapat je 'puzzle' ni terus je dia buat. Dia dapat siapkan seorang diri je 'puzzle' ni. Aku hanya memerhatikannya sahaja. Tapi masa dia buat tu,mulutnya bising betul. Asal dia dapat meletekkan 'puzzle' tu kat tempat yang sepatutnya,mesti dia akan menjerit keseronokan. Aku ingatkan dia akan meminta bantuan aku sebab selalunya dia akan bertanya nak letak kat mana. Tapi tadi dia buat sendiri. Nampak sangat yang dia begitu seronok. Adam juga semakin petah bercakap. Cuma sedikit nakal je. Tapi aku tahu dia cuma rasa seronok apabila melihat aku dengan mama ada di hadapan matanya. Adam,adam....


Inilah kerja sekolah Adam. Adam begitu seronok dapat bersekolah kat Tampin. Walaubagaimanapun,kalau boleh dia juga ingin kami dapat bersamanya. Setiap kali mamanyya call,Adam akan bertanya,bila nak jemputnya? Katanya sekolahnya dah cuti. Lagi satu,asyik je cakap mainannya dah tiada lagi. Macam-macam dia minta. Paling menarik,Adam minta dibelikan beg sekolah baru. Katanya,beg sekolah sekarang dah buruk. Adam memang cukup bijak sekarang ni.


Tadi pun masa kami sampai kat Tampin,terus je meluru ke arah kami dan terus je memeluk aku. Soalan pertama dariprada mulutnya ialah,ayah pergi mana? Yang paling seronok,adik Wani la dapat jumpa abang Adamnya. Adam juga sempat menunjukkan kerja sekolahnya kepada aku. Rajin juga Adam ni. Nasib baiklah ibunya dan mummynya rajin juga memantaunya. Tapi tetap juga tidak lupa pada permainannya. Asyik je tanya tentang 'power ranger' nya. Aku sudah berjanji untuk membelikannya beg sekolah yang baru. Mewahnya budak adam ni.

Tiada ulasan: