26 Julai, 2009

MLM

Apa yang anda semua bayangkan apabila disebut MLM? Pastinya tentang satu bentuk perniagaan yang memerlukan kita mencari rangkaian pelabur untuk membantu kita mencapai sesuatu target atau tahap tertentu.
Minggu lepas boleh dikatakan beberapa kali aku dibawa keluar untuk menunjukkan tentang kehebatan perniagaan ini. Mula-mula sekali aku pulang pada pukul 4 pagi. Yang ini aku keluar minum kat Shah Alam. Mula-mula minum,lepas itu bermulalah sessi penerangan tentang kehebatan perniagaan ini yang banyak telah membantu mereka semua mencapai impian. Aku hanya mendengar sahaja.
Mungkin untuk lebih meyakinkan aku,kawan aku ni membawa aku ke Taman Melawati pula untuk melihat majlis perjumpaan ahli-ahli pula. Dalam perjumpaan ini lebih kepada sessi penerangan untuk ahli-ahli meningkatkan pengetahuan mereka untuk menjana pendapatan mereka. Yang ini juga aku sampai rumah hampir jam 2 pagi.
Seterusnya pula adalah kemuncaknya. Aku dibawa ke Gombak pula. Lagi besar pula majlisnya. Sesampainya aku di situ,aku dapat melihat deretan kereta mewah yang berada di tempat letak kereta. Perrrghhh...hebat betul bisnes ini....Di sini pula dapat aku lihat ramainya orang yang mempunyai impian untuk bergelar orang kaya. Macam-macam jenis ragam manusia yang dapat aku saksikan.. Ramai yang bermimpi untuk menjadi senang. Kiranya kat sini adalah tempat berkumpulnya mereka yang telah berjaya dalam perniagaan ini dan ingin berkongsi dengan ahli-ahli yang lain. Untuk yang ini aku pulang awal sikit rasanya,dalam pukul 2 pagi juga la.
Hampir seminggu juga la aku rasakan terlalu sibuk. Itu belum lagi menyertai mereka,sekadar memerhatikan sahaja tetapi sudah dapat aku merasakan kesibukan sebagai ahli perniagaan yang berjaya. Hahaha...dah keluarkan modal,kenalah berusaha untuk pastikan modal yang telah dilaburkan itu dapat balik dan seterusnya meraih keuntungan...

Tiada ulasan: