17 Disember, 2009

Selamat Tahun Baru 1431H

doa awal tahun
doa akhir tahun


Alhamdulillah...tahun baru dalam perkiraan Hijrah untuk umat Islam akan menjelang tiba esok. Selalunya akan dikaitkan dengan penghijrahan kepada kita. Ya,aku juga akan berhijrah. Aku akan berhijrah dari segi semua aspek,insyaallah. Kedatangan tahun baru ini merupakan 'turning point' dalam hidup aku. Banyak perubahan yang akan berlaku dalam hidup aku dalam menempuhi tahun yang akan datang.
Aku juga bersyukur kerana masih berpeluang untuk menjadi lebih baik dan seolah-olah diberikan peluang kedua dalam hidup aku. Kenapa ya? Mungkin aku perlukan satu alasan yang betul-betul kukuh untuk aku berhijrah.
Penghijrahan aku ini melibatkan semua aspek dalam hidup aku. Alhamdulillah mama memahaminya dan dapat menerimanya. Terima kasih mama...Mungkin penghijrahan aku ini agak drastik bagi sesetengah pihak tetapi bagi yang mengenali aku dengan lebih rapat....itulah aku sebenarnya.
Aku cuma mengharapkan penghijrahan ini akan membawa kebaikan dan dapat mencapai cita-cita dan impian aku,insyaallah. Setiap kesalahan yang pernah dilakukan harap dapat dimaafkan...insyaallah...dan alhamdulillah...terima kasih semua...

Tiada ulasan: