29 Mei, 2008

cuti sekolah lagi....

a'kum.......semalam ada kelas cerpen,dr.nik rafidah.semalam bincang tentang tajuk2 penting untuk exam nanti.mlm ni pula ada kelas utk puisi.kelas mlm ni pun penting gak sebab nak bincang tajuk2 utk exam.....semalam adam seronok sangat sebab kak nani,abg long,acik dia,uncle dan mummy dia datang rumah aku.aku pulak semalam pergi kelas.adam sampai nangis2 la nak ikut dia orang balik.adam,adam.....ptg ni pula cik ngan kaklong datang kl,rumah aku la.maklumlah,tunggu aku balik kg tak pasti lagi bila,akhirnya dia orang yang dtg jenguk aku.hehehe......
paper hari ni pula menceritakan tentang kemasukan ezam ke pangkuan umno.banyaklah komen daripada pemimpin2 tertinggi tentang isu ini.bagi aku,ini merupakan satu bentuk 'moral support' kerana dalam orang memperkatakan tentang perjuangan umno yang semakin luntur ini tindakan ezam mampu menyuntik semangat umno untuk terus dianggap relevan dalam memperjuangkan nasib bangsa.mungkin ada pro dan kontra tentang isu ini tetapi kita perlu melihatnya sebagai satu usaha untuk meyakinkan rakyat.pemimpin atas dan juga mt sepatutnya memikirkan satu langkah terbaik untuk menangani kehendak rakyat.usahlah terus bertelingkah kerana itulah yang pihak musuh inginkan kerana umno menjadi lemah bikan kerana mereka itu kuat tetapi umno lemah kerana sikap kita sendiri.sejarah telah membuktikan yang melaka jatuh kerana silap kita sendiri.renungkanlah.........

Tiada ulasan: